smulfrun.blogg.se

2015-06-30
00:52:38

Tusentals ungdomar och en oväntad spion-upplevelse

I helgen började vi så ladda inför den lite längre resan norrut. I lördags tvättade vi men tog det i övrigt ganska lugnt. Som tur var kom Y till oss på kvällen och peppade upp oss. Gapskratt, allsång, mat och tre omgångar Settlers hann vi med - vad mer kan man önska? 



På söndagen städade vi och packade inför resan. Eftersom vi själva inte kommer att bo i lägenheten på heltid i sommar mer än sista veckan innan flytten så har vi lyckats ovanligt bra med att tömma kylen osv den här gången. Det känns bra. Samtidigt är det galet att tänka att vi faktiskt snart flyttar nu! I lördags tvättade jag fisk-tyget som jag köpte på megaloppisen och som jag tänker ska bli första duken på bordet i vårt nya kök. Nu närmar det sig liksom, det är nästan svårt att ta in. 


Så i morse for vi iväg. Första stoppet var dock en jobb-sak, men en trevlig sådan: att hälsa på scouterna på läger. Det var verkligen kul att få vara med och se lite hur ett sådant jätte-läger funkar (3500 deltagare typ), både med bra och dåliga sidor. Att dessutom få krama lite på scouter och ledare och se hur de har det, och på så sätt minska tiden ifrån dem, är verkligen fint det med. 




När vi lämnade lägret for vi mot Karlstad. Här har vi checkat in på ett riktigt mysigt B&B i ett underbart gammalt hus där vi har som en liten svit på övervåningen. Så mysigt! Körningen hit gick smidigare än vi trott så vi slog faktiskt till med bio ikväll och såg Spy. Längesedan jag skrattade så på bio faktiskt, Miranda Hart är fantatisk. Och Jude Law är ju min favorit dessutom... 


Nu ska jag sova. Imorgon väntar de 100 återstående milen till Arjeplog. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: